Benjamin Button

I lördags bar det av till Biostaden här i Kalmar och det kollades på Benjamin Buttons otroliga liv. Det var en riktigt bra film trots att den under viss partier kunde kännas lite sega. Det handlar då om Benjamin som föds som en gammal man och för att citera Steven Lynch (Damn that's an ugly baby).
Trots de smått sega partierna så var den totalt värd att se, jag skulle kunna kolla på en tråkig monolog som höll på i fem timmar, bara om det var Brad Pitt.

Hela biografen snyftade tror jag, förutom jag och Lena. Gråta på bio kan jag bara inte göra, kul med mascara som runnit och nej, jag tror det känns lite pinsamt för mig. Den enda gång jag grät på bio var när jag och Daniella såg This i England (har du inte sett den, se den). Då skönk vi båda ner i stolarna och lät vattenfallet rinna fritt.

Benjamin Button var en relativt dyr bio (100 pix) om man går efter studentstandard så var den dyr, men den var verkligen värd pengarna. Tips innan du ser filmen. Börja inte dricka din läsk förrän det kanske gått i alla fall en halvtimme in i filmen, då kanske du slipper gå mitt i filmen för att göra number 1.




Kommentarer
Postat av: Emilia

Hehe, jag vet! Jag dricker alltid upp läsken för fort så jag får sitta halva filmen och vara jättenödig = )

2009-01-27 @ 06:26:00
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Nina

Pändie nu tycker jag du har lite kass uppdatering allt!!=)

2009-01-27 @ 22:53:08
Postat av: linda

JA! Visst var den bra :D

2009-01-28 @ 18:49:24
URL: http://antithesis.blogg.se/
Postat av: Evelin

Kul att du skrev i min blogg... håller med om att denna film var himla bra! Jag kan dock gråta på bio... men gjorde inte det till denna film iaf! :)

2009-06-06 @ 21:09:14
URL: http://evelinslilla.blogg.se/

Do your thing:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (Publiceras ej)

Din blogg:

Kommentera mera:

Trackback
RSS 2.0